Az energiavámpírok 2. – Támadás után

Honnan tudjuk, hogy energiavámpír szipolyozásának voltunk (vagyunk) kitéve?
Egyrészt nyilván az előző posztban felsorolt viselkedéses jellemzők lehetnek gyanúsak, de igazán aggódnunk akkor kell, ha az illető az akciójával negatívan hatott ránk.
Jó kedvvel indult a napod, megkávézol reggel egy munkatársaddal, váltotok néhány szót, és máris rohannál vissza a paplan alá?
Egy találkozás, telefonbeszélgetés, e-mail után hirtelen elromlik a kedved, és nem azért, mert konkrét rossz hírt kaptál, hanem csak a bőröd alá kúszott valami nyálkás, hideg bizonytalanság, ami előtte nem volt ott?
Boldogan újságolod a szüleidnek, hogy 80%-os lett a matekdolgozatod, erre apád megjegyzi, hogy ő 100%-nál alább sose adta, de mindenki képességei szerint…?

Az utolsó példa hátborzongató, mert rámutat egy rendkívül kellemetlen eshetőségre: az energiavámpírok a közvetlen közelünkben is élhetnek. Lehetnek kollégák, szomszédok, barátok(!), házastársak(!), a tulajdon gyerekeink(!), de ennél is rosszabbul járhatunk, ha valamilyen hatalmi pozícióban vannak felettünk, pl. felettesek vagy a szüleink. Ugyanis szeretik megkönnyíteni a saját dolgukat, és azokat csapolni, akik valamilyen szempontból ki vannak szolgáltatva nekik. Ezzel a bonyolult helyzettel később még foglalkozunk, egyelőre nézzük meg, mit tehetünk egy akut vámpírattak után!

vamp
Tehát kimerültek, lehangoltak lettünk, reménytelennek érzünk mindent, magunkat pedig egy világra szóló lúzernek.


Kezelési javaslatok:

-Alvás. A legegyszerűbb módszer, és a legkézenfekvőbb választás, ha van módunk rá, és képesek vagyunk elszenderedni, szunyáljunk legalább 2-3 órát. Az agyunk közben lemeccseli magában a történetet, tiszta fejjel fogunk ébredni.
-Víz. Minden formájában javallott.  Lehetőségektől függően igyunk egy nagy pohár hűvös (citromos) vizet, álljunk be negyed órára a zuhany alá, vegyünk egy kényeztető habfürdőt, csobbanjunk a medencébe és ússzunk!
-Kellemes társaság. Hívjunk fel valakit, aki általában képes felvidítani bennünket, látogassuk meg a szomszéd nénit egy csomag keksszel, bújjunk a párunkhoz, dögönyözzük meg a kutyusunkat, mindegy, legyen mellettünk valaki, aki felől szeretetet érzünk áradni!
-Örömteli emlékek. Készítsünk egy képzeletbeli (vagy valódi) listát életünk öt legszebb pillanatáról, és minél részletesebben próbáljuk felidézni a körülményeket: mikor, mi, hol, kivel, hogyan történt, mit éreztünk, stb. Koncentráljunk!
-Örömteli élmények. Csináljunk valamit, ami boldoggá tesz bennünket: szaladjunk el az állatkertbe, vessünk egy pillantást a kedvenc weblapjainkra, kocogjunk, kapjunk elő egy jó könyvet, vagy omoljunk le a kedvenc sorozatunk elé egy röpke maratonra! (Sütievést, és káros szenvedélyeket nem reklámozok, de ha vészhelyzet van, akkor vészhelyzet van.)
-Figyelemelterelés. Ha rosszkor kapott el minket a szörny, és pl. a munkahelyünkön kell kihúzni a napot, vessük bele magunkat ezerrel a feladatokba, vagyis a támadás analizálgatása és a sebünk nyalogatása helyett gondoljunk valami másra!

Folytatása  következik…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s