Akiknek nincs takargatnivalójuk

Szóval, van ez a kényszerbetegségem, hogy muszáj tagnak lennem a könyvtárban, akkor is, ha a csekély és poros kínálat valamint a lustaságom (nem olvasási, hanem utazási, mert természetesen nem érem be Bivalybasznád alsó falusi könyvtárával) miatt évente kb. 4 kölcsönzést bonyolítok le. Mert az ember sosem tudhatja. És ugye énkép, miegymás. Meg az se árt, ha be lehet húzódni valahova az eső elől, bár az olvasóterem beázik, na mindegy, szóval…

Nemrég szintén bevetődtem, de mivel 3 és fél percem volt olvasnivalót választani, fennakadtam az egyik közeli polcon (vallások) és lekapdostam 3 könyvet, majdnem találomra. Az egyik ez volt:

bolondokűr4

Gondolom, nagy vonalakban sejthető, miről szól a kötet, ahogy a szerzők által képviselt álláspont is. Nem is ez a lényeg, hanem az a kísérteties élmény, mikor olvasgat az ember arról, hogy egy szekta a politika legfelsőbb szintjeitől a bíróságokig mindenfelé elhelyezi a spiclijeit, aztán észreveszi, hogy néhány oldal ki van tépve abból a könyvből, amiben mindezt leírják…
Ezt természetesen nem hagyhattam annyiban, szóval megtámadtam a netet, és kiderült, hogy – nem meglepő módon – a hiányzó lapokon különösen, hm, kínos információk szerepeltek volna, illetve úgy tűnik, az egyik oldal az általam meglelt pdf-ből is hiányzik.
Mindenesetre a módszer lényegének leírását illetve egy, a szekta által az öngyilkosságba kergetett fiúról szóló, Time-ból idézett cikket akkurátusan kinyomtattam és visszahelyeztem a könyvbe. Hátha valakinek még jól jön.
Remélem, nem jön rá a gaztettemre egy Xenubolond könyvtáros sem, hogy aztán magándetektívek eredjenek a nyomomba, meg miegymás.

Leave a Reply

