Falófaló

Képtalálat a következőre: „trojan horse”Mivel nem gondolom, hogy normális minden egyes netindításnál öt percig totál kifagyni, mert egy ismeretlen eredetű update.exe zabálja a memóriát és az adatforgalmat, nyomozásba kezdtem.
Sajnos nem a Windows csinálja, bár amint arra az éjjel rájöttem, ez  az opció csak a 7-es verzióig lehetne kívánatos, mert a 10-es Home-ban pl. már nem lehet kikapcsolni az automatikus frissítést. :))))) Persze, ez a júzer érdeke, hiszen milyen jó már, mikor nyakig ülsz a projektedben, aztán egyszer csak felvillan egy üzenet, hogy: “A Windows mindjárt frissül”, aztán 3 mp-en belül ez meg is történik, és röpke háromnegyed óra múlva már meg is tekintheted, mit nem sikerült elmenteni. De ez így biztonságos. :D A kurva anyátokat.
Arról ne is beszéljünk (bár lehet, hogy említettem anno), hogy mikor beüzemeltem az új ASUS-t, háromnegyed óráig csak a beállításokban tiltogattam, hogy mihez ne férjen hozzá a Microsoft, meg a negyvenkilenc alapfelszereltség applikáció (amiket természetesen nem lehet leirtani a rendszerből, hiszen én csak az admin volnék, mi közöm hozzá, nem?) De még a mostani felfedezőutamon is találtam linkek alá elrejtett almenük almenüjében jobb gombbal elérhető kis okos beállításokat, amik lehetővé tették, hogy a sosem használt, sunyi kis szar programok a háttérben frissüljenek, zabálják a rendszert, hozzáférjenek a kamerához, miegymás.
Nade vissza a főszálhoz: valami csinál valamit a gépemen, és sem a lokációját nem árulja el, sem leállítani nem tudom, tehát kissé nagyon gyanús, ezért most egész nap irtok mindennel, ami a netem ügyébe kerül. Meglepően szórakoztató tevékenység, az Avira pl. halál cuki, ahogy mindenáron karanténba akarja mozgatni a Trojan removert.

Leave a Reply

